Policy för returer och återbetalningar

Returnerar


Vår policy varar i 14 dagar. Om 14 dagar har gått sedan ditt köp, tyvärr kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller utbyte.

För att vara berättigad till en retur måste ditt objekt vara oanvänt och i samma villkor som du fick den. Det måste också vara i originalförpackningen.

Ej returnerade artiklar:

  • Presentkort
  • Nedladdningsbara programvaruprodukter
  • Kurser i Akademin
  • Öppnade burkar med krämer, flytande eller andra vätskeliknande produkter
  • Föremål som returneras till oss av transportören för att inte hämtas av kunden.

För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller inköpsbevis.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiella bidrag beviljas: (om tillämpligt)

  • Boka med uppenbara tecken på användning
  • Alla objekt som inte är i dess ursprungliga skick är skadade eller saknade delar av skäl som inte beror på vårt fel.
  • Alla artiklar som returneras mer än 14 dagar efter leverans

Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit tillämpas automatiskt på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom ett visst belopp på några dagar.

Sena eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt bokförs.
Kontakta din bank därefter. Det finns ofta viss bearbetningstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på info@meramedica.se.

Försäljningsartiklar (om tillämpligt)
Endast vanliga prissatta artiklar får återbetalas, tyvärr kan försäljningsartiklar inte återbetalas.

Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut det mot samma objekt, skicka oss ett mail på info@meramedica.se och skicka ditt objekt till Lillängsvägen 14, 35273, Växjö.

Frakt
För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till Lillängsvägen 14, 35273, Växjö.

Du kommer att ansvara för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din post. Fraktkostnaderna återbetalas ej. Om du får en återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan den tid det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Du bör överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får ditt returnerade objekt.